.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



dinsdag, december 12, 2006

Fotobloggen bij het ANP

Degene die het snelst zijn beelden van 'harde feiten' bij een fotoredactie heeft, kan snel scoren, weet Bert Kok van het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP). Hij was het afgelopen jaar als projectleider verantwoordelijk voor het bloggen van foto's door verslaggevers. Zij maakten ter plekke beelden van journalistieke onderwerpen en stuurden die direct door naar de internetredactie van het ANP.

"Waar de focus van de verslaggever ligt bij het geschreven bericht, kan hij of zij nu ook een illustratie met zijn artikelen meegeven", aldus Kok. Dat lukte echter niet met het fenomeen MMS. Het was te duur en je wist niet of de ontvanger beschikte over mms om zo de foto te kunnen ontvangen. De komst van het fotobloggen is een nieuwe impuls voor het versturen van foto's naar het internet, direct voor iedereen te bekijken.

De proef met de ANP-verslaggevers was erg geslaagd omdat de foto's direct bij de artikelen op verschillende websites verschenen. Nu steeds meer telefoonaanbieders het fotobloggen aanbieden op sites als Blogger en Flickr zal ook de consument een rol als verslaggever kunnen krijgen. "Vooral bij spontane gebeurtenissen waar een fotograaf nog niet ter plekke is", verwacht Kok.

Bron: ANP.






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?